preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Dječji radovi

Foto/video galerija

 

Virtualni dan škole 2020./2021.

 

Školski list

Korisni linkovi
SIGURNO SURFANJE

Priloženi dokumenti:
INTERNET.docx

Sigurniji internet

Udruga Suradnici u učenju

 

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 3. 2018.

Ukupno: 368728
Ovaj mjesec: 2659
Danas: 5
Odabir izbornih predmeta za 2023-24. šk. god.

Poštovani roditelji/skrbnici,

 

ukoliko ne želite da Vaše dijete pohađa neki od izbornih predmeta koje je pohađalo ove školske godine, molim Vas da podnesete Zahtjev za ispis razrednici ili u tajništvo škole najkasnije do 30. lipnja 2023. (možete na mail ured@os-veruda-pu.skole.hr). U protivnom smatrat će se da ste suglasni da Vaše dijete nastavi s nastavom izbornih nastavnih predmeta (što je ujedno i naša preporuka), koje je pohađalo ove školske godine, i u idućoj školskoj godini.

Ukoliko dijete želite uključiti u neki izborni predmet, molim Vas da Anketni listić zatražite kod vaše razrednice ili preuzmete sa stranica škole, zaokružite željeni predmet te ga također predate potpisanog razrednici ili u tajništvo najkasnije do 30. lipnja 2023.

Popis izbornih predmeta koji se nude u šk. godini 2023./24. jesu:

  1. VJERONAUK      (organizira se za učenike od 1. do 8. razreda)                               
  1. Katolički      
  2. Islamski      
  3. Pravoslavni (organizira se u OŠ T. Peruška i djeca odlaze tamo na nastavu)
  1. TALIJANSKI JEZIK (organizira se za učenike od 2. do 8. razreda)
  2. INFORMATIKA  ( organizira se za učenike od 1. do 4. razreda i 7. i 8. razreda)   

(U 5. i 6. razredu informatika je obavezni predmet)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PRODUŽENI BORAVAK - uz  plaćanje i uz sufinanciranje Osnivača  (organizira se za  učenike 1. i 2. razreda)          

Bosanski jezik i kultura - u OŠ Monte Zaro

Makedonski jezik i kultura - u OŠ Centar 

 

 

        Ravnateljica škole

                                                                                         Anita Mokorić Brščić

Kutak za zdrav odgoj

SIGURNOST DJECE NA INTERNETU

Klikom na sliku saznajte kako se pobrinuti za sigurnost djece na internetu.

  :: opširnije :: 


objavio: Jelena Urošević-Hušak  datum: 16. 9. 2023. 10:07

Kako pripremiti dijete za školu?

Kako pripremiti dijete za školu?

1. Stvaranje radnih navika

Kako bi vaše dijete što bezbolnije podnijelo duge sate u školi te nove obaveze, potrebno je da mu unaprijed stvorite radne navike.One ne moraju nužno biti vezane za školu, predmete ili učenje. Cilj je  da dijete stekne osjećaj odgovornosti i organiziranosti.

Za početak možete dijete naučiti da posprema svoje igračke nakon igre ili da s vama priprema čistu odjeću za idući dan svake večeri. Također, možda biste trebali dijete naučiti na raniji odlazak u krevet ako je naviklo ostajati budno do dugo u noć. Važno stvoriti osjećaj kontinuiteta pa pokušajte dijete pripremiti za spavanje otprilike u isto vrijeme svake večeri.

2. Poticanje na samostalnost

Budući da će se od djeteta u školi zahtijevati određena doza samostalnosti, pokušajte unaprijed stvoriti okruženje u kojem će moći razvijat samostalnosti:

Dopustite djetetu da pogriješi i nauči nešto iz svojih grešaka. Dajte djetetu priliku da izrazi svoje mišljenje, posebice oko stvari koje ga se direktno tiču (na primjer, odlazak kod obitelji ili prijatelja). Dajte djetetu upute za neki jednostavniji zadatak, ali ga nemojte obavljati s njim.

3. Razvoj vještina za školu

S djetetom unaprijed možete vježbati i određene vještine koje će mu trebati u školi. Pritom ne mislimo na to da dijete prisiljavate na učenje: čitanja, pisanja ili stranih jezika. Za to će se pobrinuti nastavnici.

Mislimo na vještine koje će mu olakšati prilagodbu stvarima koje će učiti u školi. To su grafomotoričke, predčitalačke i kognitivne vještine. Ove bi vještine dijete trebalo steći već u vrtiću. No, ako primijetite da dijete zaostaje u ovom pogledu, možete mu sami pomoći.

Razvoj grafomotoričkih vještina

Grafomotoričke vještine su vještine koje će djetetu prvenstveno trebati za pisanje tijekom školovanja. One podrazumijevaju mogućnost vizualno-motoričke koordinacije, vizualno-prostorne orijentacije i druge finije grafomotoričke vještine.

Ove se vještine kod djece mogu razviti crtanjem, hvatanjem predmeta (npr. lopte), slaganjem puzzli ili kocki, ali i svakodnevnim aktivnostima poput vezivanja cipela, brisanja krpom, zakopčavanjem dugmića i slično. 

Primjer:  Grafomotoričke vještine razvijamo pisanjem unutar linija i vježbama nastavljanja pisanja.

Razvoj predčitalačkih vještina

Predčitalačke vještine se odnose na svjesnost djeteta o pisanom jeziku i izgovoru. One su važan preduvjet za pravilan izgovor, bogat vokabular, ali i za razvoj pažnje i duže pamćenje.

Kako biste razvili ove vještine u djetetu, čitajte mu slikovnice ili pjesmice s rimom. Tražite ga da komentira što je čulo ili doživjelo, a vi pri čitanju pokušajte biti što ekspresivniji (mijenjajte tonalitet i tempo čitanja, popratite tekst odgovarajućim izrazima lica i sl.).

Primjer: S djetetom radite vježbe slušanja, izgovaranja riječi i pravilnog izražavanja.

Razvoj kognitivnih vještina

O kognitivnim vještinama možemo razmišljati kao o vještinama pravilnog ili dobrog razmišljanja. Tu spadaju vještine zaključivanja, rješavanja problema, povezivanja informacija, ali i maštanje i kritičko razmišljanje.

Ove vještine možete razviti postavljanjem pitanja otvorenog tipa djetetu. Na primjer, možete ga pitati što danas želi obući ili raditi. Također pokušajte djetetu pružiti širok spektar novih iskustava. Time ćete potaknuti njegovu znatiželju i pomoći mu da lakše procesuira nove situacije.

Primjer:  Prakticirajte vježbe razmišljanja. Na primjer, djeca moraju tragovima doći do zadanog rješenja ili pronaći razlike između sličnih predmeta.

4. Objasnite djetetu što znači polazak u školu

Pripremite dijete na to što znači polazak u školu i prvi razred. Govorite mu o tome što ga čeka, ali pritom stavite naglasak na pozitivne strane: Objasnite djetetu da će se u školi upoznati i družiti s djecom. Pričajte mu kako ste u školu išli i vi, braća i sestre, rodbina. Dijete će tako lakše shvatiti da je škola normalan dio života.

Pokušajte djetetu približiti važnost škole. Recite mu da će mu ona pomoći da postane ono što želi biti — astronaut, pjevačica, doktor… Također potičite dijete na to da s vama dijeli svoje osjećaje u vezi škole. Neka osjeća da sigurno može s vama podijeliti sve dobre i loše emocije i tako se riješiti dijela tereta koji će možda osjećati.

5. Navikavanje na kontakt s djecom

Ovo je posebno važno za dijete koje dosad nije išlo u vrtić ili općenito nije imalo previše kontakta s drugom djecom. Potrebno ga je što više unaprijed socijalizirati kako u školi ne bi doživjelo šok.

Naučite dijete i pravilima dobrog ponašanja prema drugima:

Pričajte mu i u praksi pokažite kako dijeliti stvari s drugima. 

Upoznajte dijete s time što je empatija i zašto ju je važno imati prema drugima. 

Objasnite djetetu da je ponekad potrebno dopustiti drugima da izraze svoje mišljenje.

Učite dijete da upotrebljava četiri zlatne riječi u adekvatnim situacijama: hvala, molim, izvoli, oprosti.

Ako se vaše dijete lijepo ponaša prema svojim vršnjacima, lakše će ga prihvatiti.

Općeniti savjeti za roditelje

Budite podrška i oslonac svom djetetu. Dajte djetetu do znanja da ste tu za njega i da se uz vas može osjećati sigurno.

Ne dopustite da se sve vrti oko škole. Dijete i dalje treba imati vrijeme za igru, posebice sada kada će imati više obaveza nego prije. Osigurajte mu to. Osim toga, nemojte svakoga dana dijete pritiskati sa školskim obavezama ili pitanjima o školi.

Budite strpljivi. Neka djeca se teže prilagođavaju novim okolnostima. Dopustite djetetu da se adaptira svojim tempom.

Budite primjer svom djetetu. Ne budite tužni i neraspoloženi oko djetetova kretanja u školu jer djeca mogu lako prepoznati i oponašati tuđe emocije. Budite mu uzor i u drugim stvarima: budite pristojni prema drugima u prisustvu djeteta, obavljajte svoje obaveze, prenesite mu entuzijazam za učenjem.

Jasminka Brkljača, školska pedagoginja

  :: opširnije :: 


objavio: Jelena Urošević-Hušak  datum: 7. 7. 2023. 10:33

Četiri temeljne odgojne vrijednosti prema Jesperu Juulu

 

Roditelje se često olako okrivljuje za različita dječja ponašanja polazeći od pogrešne pretpostavke da roditelji znaju i mogu kontrolirati ponašanje svog djeteta kao i sve čimbenike koji na njega utječu.

Međutim, biti roditelj nije ni lako ni jednostavno. Iako je roditeljstvo jedna od najvažnijih uloga koju preuzimamo, za to nas nitko posebno ne priprema. Nekad je većina roditelja odgajala svoje dijete uglavnom prema vlastitim iskustvima koja su oni sami imali sa svojim roditeljima. I današnji roditelji često osjećaju nesigurnost i ne znaju kako postupiti u određenoj situaciji, ali je činjenica da se trude i žele u pojedinim situacijama postupati drugačije i bolje od svojih roditelja, no problem je u tome što često ne znaju kako.

Za sve one koji žele bolje razumjeti svoje dijete i sebe kao roditelja te s djetetom izgraditi dobar odnos preporučujem izvrsne knjige svjetski priznatog danskog psihologa i obiteljskog terapeuta Jespera Juula o čijoj popularnosti govori da su mu knjige do sada prevedene na 23 jezika, a na hrvatski jezik prevedeno ih  je devet („Vaše kompetentno dijete“, „Od odgoja do odnosa“, „Ovo sam ja! Tko si ti?: O bliskosti, poštovanju i granicama između odraslih i djece“, „Znati reći NE mirne savjesti“, „Hura! Idemo jesti!“ ...).

Knjige su pisane jednostavnim jezikom, te sadrže brojne korisne  primjere iz svakodnevnog života u kojima autor slikovito objašnjava što zapravo dijete poručuje roditeljima svojim ponašanjem te objašnjava zašto je neko roditeljsko ponašanje neučinkovito.

Razvio je koncept  „autentične roditeljske moći“ te osporio neke od temeljnih pretpostavki dominantnih tradicionalnih metoda odgoja, a njegove originalne i vizionarske ideje potvrdila je i dokazala suvremena neuroznanost  i psihologija međuljudskih odnosa.

U knjizi Četiri vrijednosti koje će djecu pratiti do kraja života Jesper Juul naglašava četiri temeljne odgojne vrijednosti koje bi roditelji trebali njegovati u odgoju djece. Kao i sve ostale njegove knjige i ova sadrži brojne primijere stvarnih situacija koje su za njegove čitatelje bile izazovne te su od njega tražili savjete kako postupiti, a što daje mogućnost i drugim roditeljima da navedene savjete  primijene u vlastitom životu i preispitaju vlastite postupke.

Te vrijednosti su:

1. Uvažavanje ili uspješna interakcija između roditelja i djece koja se odvija na istoj razini. Roditelj i dijete su jednako vrijedni i imaju jednaka prava i potrebe. Ravnopravnost podrazumijeva da se dijete uvažava kao pojedinac s vlastitim mišljenjem, željama i potrebama te da mu se daje prostor za izražavanje i donošenje odluka.

„Isto vrijedni“ (gleichwuerdigkeit) jedan je od termina koji je on sam osmislio kako bi najbolje objasnio ono što je ključno u međuljudskim odnosima. U hrvatskom jeziku prevodi se riječju Uvažavanje. Za autora uvažavanje nije isto što i jednakost, a niti ravnopravnost. Uvažavanje u odnosima znači spoznati da svi ljudi, neovisno koliko imaju godina, imaju pravo zadržati svoje dostojanstvo i da poštuju drugoga. To je odnos u kojem se misli, osjećaji, slika o sebi, snovi i unutarnji svijet djeteta shvaćaju krajnje ozbiljno, kao što bi s nekom odraslom osobom. Vodeća uloga i dalje pripada roditeljima, ali na način da uvažavaju svoju djecu, poštuju ih kao individue, te njihove želje i potrebe.

 

2. Integritet znači reći DA sebi i NE tuđim željama. To bi značilo jasno biti svjestan što želimo, a što ne želimo te to jasno i izraziti. Autor navodi kako to nema veze s egoizmom i da izraziti svoje potrebe ne znači pod svaku cijenu ih i provesti u djelo, već na to gleda više kao na način da se zbližimo s drugima i raspravimo s njima o njihovim potrebama.

Svaki je pojedinac, bio on velik ili malen, individua sa svojim potrebama za koje želi da budu prepoznate. Svoje dijete trebali bismo poticati na izražavanje svojih potreba i želja te ih kao takve uvažavati. Ali isto tako dijete treba roditelja koji će mu znati reći „da“, ali i znati reći „ne“ , jer upravo u tim situacijama kada mu je rečeno„ne“ dijete uči važnu lekciju kako se nositi s porazima, udarcima sudbine i neostvarenim željama.

 

3. Autentičnost ili sposobnost biti ono što jesmo kako bismo i druge mogli prihvatiti onakvima kakvi jesu. Biti autentičan znači biti stvaran i istinit. Najdjelotvornija zamjena za pohvalu i pokudu u obitelji je iskren i stvaran odgovor „To mi se sviđa ili to mi se ne sviđa“. „To volim ili to ne volim“. Ako smo autentični i djelujemo iz istinskog djela sebe to ima potpuno drugačiji učinak na nas same i na našu djecu nego kad igramo uloge npr. razumnog oca ili dosljedne majke. Ako djelujemo iz autentičnog dijela sebe, to ne samo da je zdravije za nas same nego na taj način pružamo i primjer svojoj djeci. Poruka koju šaljemo jest: „Meni je u redu biti to što jesi“. Na taj način ostajemo vjerni sebi, ali i svjesni toga da svatko stvarnost doživljava na svoj način. Ako u određenoj situaciji dijete stvori subjektivan doživljaj koji je potpuno suprotan našem, umjesto da ga osudimo trebali bismo njegovo poimanje stvarnosti promatrati jednako vrijednim.  

Djeca se mogu pravilno razvijati samo onda ako im svojim ponašanjem ne poručujemo da je pogrešno ako nešto doživljavaju na određeni način i da zato nešto s njima nije u redu. Često su i sami roditelji odrastali u obiteljima u kojima nije bilo autentičnog ponašanja, te u vlastitoj prošlosti nemaju ništa iz čega bi mogli o tome učiti. U njihovom je djetinjstvu vladalo pravilo da djeca ne smiju reći što žele ako ih se ne pita i da su roditelji ti koji znaju što je najbolje za njihovu djecu.

4. Odgovornost za kvalitetan odnos između roditelja i djece uvijek počiva na roditeljima.

Biti odgovoran znači preuzeti odgovornost za vlastiti život, postupke i stavove. Uz ovu osobnu odgovornost naglašava važnost i društvene odgovornosti, prema drugim ljudima. Smatra da prema drugima možemo biti odgovorni tek kad preuzmemo odgovornost za sebe. Za kvalitetan odnos između roditelja i djece uvijek su odgovorni roditelji. Za lošu atmosferu u obitelji nije odgovorno dijete koje se ne ponaša kako smo zamislili, već isključivo roditelji. Djetetovo ponašanje je možda okidač, ali je odgovornost isključivo na roditeljima. Nekad se smatralo da su za dobar odnos zaslužni roditelji i njihove odgojne metode, a za loš odnos su kriva djeca. Odgovornost je vještina koja se uči te je važno djeci od najranije dobi davati priliku da je uče kroz njima primjerene situacije. Npr. Ako roditelj djetetu koje više ne želi jesti, dozvoli da kaže da više nije gladno i prestane jesti, dijete će se osjećati uvaženo, poštovati će se njegove granice te će ono samo preuzeti odgovornost za svoju odluku, za to  da npr. za 10 minuta ne može ponovo jesti.

 

Literatura:

 Juul, J. (2018) Četiri vrijednosti koje će djecu pratiti do kraja života. Split. Harfa d. o. o.

Pripremila: Školska psihologinja Jeannette Glivarec

  :: opširnije :: 


objavio: Jelena Urošević-Hušak  datum: 12. 7. 2023. 22:44
 


Potvrde o redovnom školovanju

Poštovani učenici, roditelji i skrbnici,

 

na poveznici: https://potvrde.skole.hr/login

možete preuzeti i ispisati elektronički zapis/potvrdu o statusu redovitog učenika.

Sustav za izdavanje e-potvrda o statusu školovanja redovitog učenika omogućava izdavanje potvrde u različite svrhe, a podatke o učenicima preuzima iz baze podataka e-Matica u kojoj su svi učenici.

U padajućem izborniku moguće je izabrati svrhu potvrde.

Prijava se za sve učenike vrši putem AAI@EduHr elektroničkog identiteta.

U sustav se mogu prijaviti i roditelji svojim pristupnim podacima u sustavu e-Građani.

 
 
 
Kako podržati vještine suočavanja i mentalno zdravlje djece

Poštovani roditelji,

ovdje možete promaći materijal „Kako podržati vještine suočavanja i mentalno zdravlje djece“ koji je, prvenstveno, namijenjen djeci i roditeljima. Materijal sadržava niz aktivnosti za koje vjerujemo da mogu pomoći djeci u izražavanju svojih osjećaja i misli, usmjeravaju ih na razumijevanje promjene i na budućnost. Također, vjerujemo kako može pomoći i odraslima da ostanu u sadašnjem trenutku, prateći dijete te se prisjete svojih snaga, resursa i sustava podrške.

Projekt "Živim bez psovanja"

Poštovani roditelji,

u ovoj školskoj godini (2019./20.) realizirat će se projekt „Živim bez psovanja“. U suradnji sa ZZJZ ispitani su  naši učenici sedmog i osmog razreda u školskoj godini 2017./2018. kroz aspekte ponašanja i iskustva:

Iskustva učenika sa školom

Odnosi s vršnjacima

Slobodno vrijeme

Samopoimanje učenika

Samoprocjena zdravlja

Korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije

Učestalost korištenja sredstava ovisnosti

Igre na sreću – Kockanje.

 

Analizom rezultata naši učenici ističu da je problem naše škole psovanje, stoga smo započeli s aktivnostima. Molimo Vas da nas podržite u našim nastojanjima u  promijeni stila komuniciranja na koju nam ukazuju učenici. Kako biste se dobro upoznali proučite prezentacije:

                    1. Korištenje rezultata istraživanja rizičnih ponašanja učenika
za samoanalizu i razvoj preventivnih programa

                   2. „Živim bez psovanja”.

 

Planirane aktivnosti i tijek realizacije možete vidjeti u prezentaciji.


 

Tražilica



E_bonton

E_bonton


e-Dnevnik

Jelovnik


Priručnik za roditelje


Foto/video galerija


ŠKOLA ZA ŽIVOT

 

Klikom na LOGO možete detaljnije pogledati sve o eksperimentalnom programu "Škola za život" u koji je i naša škola uključena.


 


ERASMUS +


Droga - brošura

Priloženi dokumenti:
Brosura za roditelje.pdf


Grad Pula


Red button - MUP


 


ACES





preskoči na navigaciju